
נפלאות ה-GPT
בשיווק נכון וקבוצה מצליחה זה בהחלט ריאלי.
מהניתוח המקצועי שלך אני מתחזק בדעתי שכדאי לרכז מאמצים ולסיים את הפרוייקט בשנה שנתיים קשות, כשאנחנו באשדוד...4 לב אדום כתב: ↑14 נובמבר 2025, 16:49פוסט שבת
אז בואו ננסה לפרק את חידת ההרחבה הזו .
האיצטדיון מכיל כרגע 16,000 מקומות לפי החלוקה הבאה : צפוני-3200 , דרומי-3200 , מערבי-4650 , מזרחי-5050
רוצים להוסיף כ-9,000 מקומות ( 56% יותר ) כך שיכיל 25,000 צופים.
כלכלית
בואו נגיד שמחיר המנוי של כל אחד מה-9,000 מקומות חדשים יהיה כמו המינימום בדרומי השנה 940 ש"ח ( וזה לא יהיה כי יש גם מערבי ומזרחי שם המחירים גבוהים יותר ).
זה לבד מייצר הכנסה נוספת למועדון של 8.5 מיליון ש"ח ( כמובן שבמידה והם נמכרים כולם ) . וברור שהסכום יהיה גבוה יותר כי רוב המקומות לא יהיו בצפוני או בדרומי ( 10-11 מיליון ש"ח )
זו תוספת כוח כלכלי משמעותי.
תכנון
חלוקת התוספת ההגיונית לכל יציע יכולה להיות כזאת : צפוני-1500 ( 47% יותר ) , דרומי-1500 ( 47% יותר ) , מערבי-3000 ( 64% יותר ) , מזרחי-3000 ( 59% יותר )
מן הסתם, וכדי שאף אחד בשלב הראשון לא ייפגע - ישביתו את הצפוני כדי להרחיב אותו ( כאמור - מ-3210 צופים ל-4700 ).
אם משביתים בשנה וחצי הראשונות את הצפוני, תכולת האיצטדיון יורדת ל-12,900 צופים. ההשלכות על הקהל המקומי לא תורגש כי לא נמכרים לשם מנויים. אבל מה לגבי קהל חוץ ?
אנחנו אמורים כאמור להפשיר מינימום של 10% מתכולת האיצטדיון ( חציצה בין קהלים ע"ח מי ? ) שזה אומר 1300 כרטיסים. איפה נמקם אותם לפחות בשנה וחצי הראשונות ?
כולנו מכירים את הקרחות הקטנות שיש באזורי הקירות/דפנות של יציעים 1, 2, ו-8 כפי שסימנתי במפה פה בכחול :
אפשר יהיה לנייד חלק מהמנויים של שער 1 להשלמת קרחות בדפנות של 2 ו-8 וכך לפנות אזור צמוד לקיר של שער 1 ( לכיוון הצפוני ).
אבל גם אם נעשה את זה, אני לא רואה איך זה מייצר יותר מ-700-800 מקומות לקהל חוץ ( ועוד צריכה להיות חציצה כלשהי - אולי מבאר שבע תבוא הבשורה ולא תהיה חציצה בכיסאות אלא מאבטחים שיעמדו פיזית לאורך כל היציע כמו באירופה ? )
בסיום הרחבת היציע הצפוני ל-4700 מקומות, השלב השני לטעמי יתמקד ביציע הדרומי.
כל יושביו יועברו לצפוני למשך שנה וחצי + יתווספו 1500 מנויים לשם ( הכנסה של 1.5 מיליון ש"ח נוספים ) ולא תהיה מנואלה לתקופה זו. קהל החוץ יישאר באותו מקום ביציע 1 .
משיסתיים השלב השני הפאזל מתחיל להיות מורכב יותר. את מי מניידים ולאן ?
מן הסתם כל מי שנוייד לצפוני חוזר לדרומי + חוזרת אופציית הפעלת המנואלה + נוספים עוד 1500 מקומות ( הכנסה נוספת של 1.5 מיליון ש"ח ) .
לדעתי השלב השלישי יתמקד במערבי ( כי הכי קשה לנייד את המזרחי שלו יש 5000 מנויים ) שרוב המנויים בו יועברו לצפוני ( וחלקם למזרחי ).
בצפוני גם יהיו חייבים להשאיר את אותם 700-800 מקומות בקומה התחתונה בלבד לקהל חוץ כי לא תהיה אופציה אחרת.
בסיום שלב זה תהיה לקבוצה הכנסה נוספת של 3 מיליון ש"ח ( כי התווספו 3000 מקומות ).
השלב הרביעי והאחרון יתמקד ביציע המזרחי שיושביו יועברו בחלקם למערבי החדש וחלקם לצפוני.
בסיום שלב זה תהיה לקבוצה הכנסה נוספת של 3 מיליון ש"ח ( כי התווספו 3000 מקומות ).
נקווה שיצא לפועל - מגיע לנו מתקן גדול יותר שיקח אותנו לשלב הבא בהתפתחות שלנו כמועדון.
הפועל ב"ש צריכה לעבוד על WAITING LIST כבר עכשיו !!!
בהצלחה ושבת שלום
אסור שזה יקרה לדעתי .
9 שנים סך הכל, זה לא מעט במונחים של כדורגלMelikson24 כתב: ↑13 נובמבר 2025, 13:38לפי כלפי ה15 מיליון זה עבור התכנון שיקח כ3 שנים.
כל המהלך יקח כ6 שנים.
אין לי מושג למה לוקח לתכנן דבר כזה 3 שנים, זה נשמע ארוך בצורה מופרעת.
במדינה שלנו לא חושבים מטר קדימה, אני אופתע אם תהיה אופציית הרחבה נוספת מוכנה על השולחן. עם הסכום הזה (אותו סכום שעלה טרנר מאפס!) והזמן שזה ייקח להסתפק ב9000 מקומות זאת ליצנות פרופר, הייתי מגזים אפילו לכיוון ה35-40 כי הרחבה נוספת לא נראה ב40 שנה הקרובות.
יש כנראה מגבלה טכנית בכמה אתה יכול להגדיל אצטדיון קיים...