יש כ''כ הרבה מה לומר על האנלוגיה הכוזבת והמופרכת - שנועדה לייצר טיעון טוב - בלא מעט חלקים בהודעה שלך, אבל בעקבות הסיפא של דבריך, דברי בלע ולא בפעם הראשונה, איבדת את הלגיטימציה כבר שיח בעיניי. שחרר שחרר ''חנה בבלי'' של הפורום אל תעשה עלינו רושם עם הידע הסלקטיבי שלך. החיים כבר לימדו אותי לזהות אנשים כמוך - חוזרים בשאלה שעזבו את הדת בטריקת דלת - שמסווים את שנאתם לדת ולממסד הדתי בפרט בסו קולד טיעונים 'מלומדים'. ואז כשאתה חוקר קצת אתה מגלה שאיזשהו עלבון צורב מטראומת ילדות בישיבה העביר אותו על דעתו...אריאל2 כתב: חבל על המאמץ. הזרם האורתודוקסי ביהדות (בעיקר היהדות האשכנזית) נאבק בכל אלטרנטיבה מאז ימי הביניים (והאמת שגם בתקופת הבית השני).
זה כולל מאבק במשיחיים כמו שבתאי צבי ויעקב פרנק, ב"חריגים" מבחינה תיאולוגית כמו ברוך שפינוזה ואוריאל אקוסטה, בחסידים בתקופת הבעל שם טוב, במשכילים בתקופת מנדלסון והחת"ם סופר, ברפורמים בתקופת גייגר ובמידת מה גם בהתנגדות לשוויון לנשים בימינו.
לשיטתם יש דרך אחת ואין בלתה.
מכיוון שיש לזרם הזה מונופול על היהדות בישראל וגם מעמד של לשון מאזניים בפוליטיקה המאבקים האלו בלתי נגמרים.
מי שהולך בדרכם הוא גם בדרך כלל חסר יכולת לקבל גישה שונה. עניין של תרבות נרכשת מגיל אפס.
סיפור לתשעה באב.
- אורי אדום בנשמה
- הודעות: 16320
- הצטרף: 29 ספטמבר 2008, 11:59
- Title: הפועל באר שבע בנשמה שלי
Re: סיפור לתשעה באב.
מִ֣י זֹ֗את עֹלָה֙ מִן־הַמִּדְבָּ֔ר
- ForeverRed
- הודעות: 29365
- הצטרף: 31 מאי 2013, 19:46
Re: סיפור לתשעה באב.
משעמם בפגרה. מאוד משעמם.
Re: סיפור לתשעה באב.
תראה, אני מניח שעוד הרבה לפני יקרו הדברים שתיארת. למעשה זה כבר מתחיל היום. כפייה לא תעבוד כאן. מי שיחליט שיום מסויים לא שייך לא ולא מדבר אליו אז זה לא באמת ישנה לו אם הפיצוציה תיהיה פתוחה או סגורה.אדום זקן כתב: אתה יכול לא להתחבר.
תעשה גם מה שבא לך.
אני רק אגיד לך שאני לא אדם דתי.
אין קשר בין תשעב באב לבין היותך דתי או לאו.
זו ההיסטוריה שלך.
ומי שלא יודע לכבד את זה שלא יתפלא עם עוד 100 שנה יקומו בעלי עסקים ויגידו "למה לסגור ביום השואה" "למה לכפות עליי יום שבכלל שייך למגזר האשכנזי"?
קצת כואב נכון? אבל זה בדיוק מה שיקרה.
לא צריך לחכות 100 שנה בשביל לראות את התהום הפעורה בחברה הישראלית.
אל תשאל מה הפועל באר שבע יכולה לעשות למענך אלא שאל את עצמך מה אתה יכול לעשות למענה
Re: סיפור לתשעה באב.
אז זהו שהויכוח ביננו הוא עניין ההגדרה.גדי כתב:
תראה, אני מניח שעוד הרבה לפני יקרו הדברים שתיארת. למעשה זה כבר מתחיל היום. כפייה לא תעבוד כאן. מי שיחליט שיום מסויים לא שייך לא ולא מדבר אליו אז זה לא באמת ישנה לו אם הפיצוציה תיהיה פתוחה או סגורה.
לא צריך לחכות 100 שנה בשביל לראות את התהום הפעורה בחברה הישראלית.
אני (שוב חוזר ואומר לא אדם דתי) אומר שאין קשר בין כפיה דתית לבין תשעה באב.
אתה טוען שזה חלק מכפייה וזה מהות הויכוח.
לצערי אתה צודק,זה יקרה עוד הרבה קודם.
אבל למה שנביע פליאה? הרי את חורבן הבית אנחנו כבר לא מעוניינים לזכור.
- אורי אדום בנשמה
- הודעות: 16320
- הצטרף: 29 ספטמבר 2008, 11:59
- Title: הפועל באר שבע בנשמה שלי
Re: סיפור לתשעה באב.
גדי היקר,גדי כתב:
אורי אחי,
כל אחד בוחר מה הוא לוקח מהמורשת שלו. למה קשה לקבל שלא כולם אותו דבר ולא לכולם אותו סט ערכים? לא מבין למה אין מקום לכולם כל עוד הם לא חותרים תחת הקיום האזרחי שלנו כאן.
אתה מקשיב לעצמך? לא מדובר פה בסט אמונות מיסטיות אלא בנטו עובדות היסטוריות!! לבא ולומר שכל אחד לוקח מההיסטוריה מה שבא לו, זה מגדיר מחדש את המושג עלבון אינטלקטואלי!!
אדום זקן כתב: אתה יכול לא להתחבר.
תעשה גם מה שבא לך.
אני רק אגיד לך שאני לא אדם דתי.
אין קשר בין תשעב באב לבין היותך דתי או לאו.
זו ההיסטוריה שלך.
ומי שלא יודע לכבד את זה שלא יתפלא עם עוד 100 שנה יקומו בעלי עסקים ויגידו "למה לסגור ביום השואה" "למה לכפות עליי יום שבכלל שייך למגזר האשכנזי"?
קצת כואב נכון? אבל זה בדיוק מה שיקרה.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מִ֣י זֹ֗את עֹלָה֙ מִן־הַמִּדְבָּ֔ר
- דר אדום בנשמה
- הודעות: 24102
- הצטרף: 29 ספטמבר 2008, 10:59
- Title: הפועל אימפריה!
Re: סיפור לתשעה באב.
לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.אדום זקן כתב: אתה מדבר בבורות מוחלטת וזה הדבר הכי עצוב שיש.
ערב יום השואה וערב יום הזכרון הכל סגור,הכל!! ובצדק.
ט באב מסמל את חורבן הבית ונוהגים בו כמנהגי אבלות ממש לא יום כיפור,אם קצת תקרא ותעמיק תגלב שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ובכיפור לא.
אבל אתה כהרגלך יורה מבלי בכלל לדעת מאומה,רוכב על הגל.
וחוץ מזה מה רע בקצת להתחבר לשורשים היהודיים שלכם.
אז את הפאקן ילו סוגרים ב19:00.
אז לך תקנה סיגריות או חלב ב17:00
כולה ערב אחד.
ולמה לעשות הכללות על כל מי שצם שהוא כופה את הדת? איזה שטויות אילו בכלל??
ומה הקשר בכלל לללהט"ב??
תשעה באב היה מאז ומעולם כיום זכרון,זה שהפכתם אותו לכלי ניגוח בין דתיים לחילוניים מגעיל לא פחות מאותם דתיים קיצוניים שמרביצים לילדה עם מכנס קצר.
תלמדו לכבד.
הבנת הנקרא בבקשה.
הפועל באר שבע, אלופה לעונת 2015-2016!
Re: סיפור לתשעה באב.
לא יודע מה הולך בבאר שבע אבל היום במרכז לא נתקלתי באף מסעדה או עסק סגור.דר אדום בנשמה כתב:לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.
הבנת הנקרא בבקשה.
אם יש חנויות סגורות זה הכול מבחירה של הבעלים, אין אף איסור לסגור עסקים היום.
אין בכלל מה להשוות בין תשעה באב ליום כיפור, כמעט אי אפשר להרגיש היום משהו יוצא דופן.
Re: סיפור לתשעה באב.
אתמול 98% היה סגורSouth Boy כתב:
לא יודע מה הולך בבאר שבע אבל היום במרכז לא נתקלתי באף מסעדה או עסק סגור.
אם יש חנויות סגורות זה הכול מבחירה של הבעלים, אין אף איסור לסגור עסקים היום.
אין בכלל מה להשוות בין תשעה באב ליום כיפור, כמעט אי אפשר להרגיש היום משהו יוצא דופן.
21.5.16- התיקון[highlight=#FF4040][/highlight]
Re: סיפור לתשעה באב.
עוד יותר גרוע.דר אדום בנשמה כתב:לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.
הבנת הנקרא בבקשה.
היום מי שסוגר זה מבחירה בלבד.
הבנת המציאות בבקשה.
Re: סיפור לתשעה באב.
להבנתי הוא דיבר על היום, לא על ערב תשעה באב.Totti כתב: אתמול 98% היה סגור
כמו שאמרתי קודם, בערב הכול היה סגור כמו שביום השואה ויום הזיכרון הכול סגור בערב, זה יום זיכרון לכל דבר וזה גם היחס של המדינה ליום הזה.
נערך לאחרונה על ידי South Boy ב 22 יולי 2018, 13:50, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: סיפור לתשעה באב.
נניח ולא רלוונטי ההשוואה ליום הזכרון/יום השואה.
השוואה הרבה יותר רלוונטית זה יום כיפור. למה לדעתכם שם לגיטימי לסגור ובתשעה באב לא? שני חגים דתיים יהודיים
השוואה הרבה יותר רלוונטית זה יום כיפור. למה לדעתכם שם לגיטימי לסגור ובתשעה באב לא? שני חגים דתיים יהודיים
Re: סיפור לתשעה באב.
בהודעה שלך לגדי אתה מכריח אותנו להתעלם מכל פוסט עתידי שתעלה בנושא.אורי אדום בנשמה כתב:
גדי היקר,
אתה מקשיב לעצמך? לא מדובר פה בסט אמונות מיסטיות אלא בנטו עובדות היסטוריות!! לבא ולומר שכל אחד לוקח מההיסטוריה מה שבא לו, זה מגדיר מחדש את המושג עלבון אינטלקטואלי!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אתה מצפה ל-100% הבנה מאיתנו וכל מי שחושב אחרת ממך, אתה מוצא מילה נרדפת לטיפש כדי לתאר את דעתו.
אני מקווה שבסיפור הבא שתספר לתשעה באב או כל אלמנט דתי אחר, תשאר ללא אף תגובה. אתה פשוט לא פתוח לקבל דעות שונות משלך.
21.5.16- התיקון[highlight=#FF4040][/highlight]
Re: סיפור לתשעה באב.
אם אתה כבר משווה בין דברים אז ההשוואה ליום כיפור פחות הגיונית מליום השואה/זיכרון.yedidel כתב:נניח ולא רלוונטי ההשוואה ליום הזכרון/יום השואה.
השוואה הרבה יותר רלוונטית זה יום כיפור. למה לדעתכם שם לגיטימי לסגור ובתשעה באב לא? שני חגים דתיים יהודיים
ביום כיפור האיסור מהתורה הוא זה שהוביל ליום הזה, יש מי שבוחר להאמין שאלוהים ציווה על ישראל לצום ויש מי שבוחר שלא.
היום תבחר להאמין או לא, תבחר אם לצום או לא, אבל את העובדה שפעם היה בירושלים בית מקדש והוא נחרב לא תוכל לשנות, זה מאורע היסטורי שמציינים ואי אפשר לערער על התרחשותו. תפריד בין הקשר הדתי לקשר ההיסטורי של היום הזה.
Re: סיפור לתשעה באב.
העלתי את זה מהנקודת מבט החילונית, שם יש אנשים שחורבן בית המקדש לא נתפס כאירוע להתאבל עליו.South Boy כתב:
אם אתה כבר משווה בין דברים אז ההשוואה ליום כיפור פחות הגיונית מליום השואה/זיכרון.
ביום כיפור האיסור מהתורה הוא זה שהוביל ליום הזה, יש מי שבוחר להאמין שאלוהים ציווה על ישראל לצום ויש מי שבוחר שלא.
היום תבחר להאמין או לא, תבחר אם לצום או לא, אבל את העובדה שפעם היה בירושלים בית מקדש והוא נחרב לא תוכל לשנות, זה מאורע היסטורי שמציינים ואי אפשר לערער על התרחשותו. תפריד בין הקשר הדתי לקשר ההיסטורי של היום הזה.
השאלה מה פתאום קרה שהחוק בתשעה באב התחיל להציק לאנשים מסויימים(לדעתי קצת פחות אנשים מהרעש שזה עושה), ומתי זה יזלוג גם ליום כיפור למשל
- אורי אדום בנשמה
- הודעות: 16320
- הצטרף: 29 ספטמבר 2008, 11:59
- Title: הפועל באר שבע בנשמה שלי
Re: סיפור לתשעה באב.
אוייש די לחמם.Totti כתב: בהודעה שלך לגדי אתה מכריח אותנו להתעלם מכל פוסט עתידי שתעלה בנושא.
אתה מצפה ל-100% הבנה מאיתנו וכל מי שחושב אחרת ממך, אתה מוצא מילה נרדפת לטיפש כדי לתאר את דעתו.
אני מקווה שבסיפור הבא שתספר לתשעה באב או כל אלמנט דתי אחר, תשאר ללא אף תגובה. אתה פשוט לא פתוח לקבל דעות שונות משלך.
ביטוי כמו ''עלבון אינטלקטואלי'' אינו דבר שאינו סביר או חורג מכללי דיון תרבותיים. ואיפה ראית שציפיתי להבנה כלשהי? והבנה על מה בדיוק? חסר רק באמת שנהיה זקוקים להבנה על דבר כ''כ אלמנטרי.
מִ֣י זֹ֗את עֹלָה֙ מִן־הַמִּדְבָּ֔ר