דף 3 מתוך 4

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:07
על ידי אורי אדום בנשמה
אריאל2 כתב: חבל על המאמץ. הזרם האורתודוקסי ביהדות (בעיקר היהדות האשכנזית) נאבק בכל אלטרנטיבה מאז ימי הביניים (והאמת שגם בתקופת הבית השני).
זה כולל מאבק במשיחיים כמו שבתאי צבי ויעקב פרנק, ב"חריגים" מבחינה תיאולוגית כמו ברוך שפינוזה ואוריאל אקוסטה, בחסידים בתקופת הבעל שם טוב, במשכילים בתקופת מנדלסון והחת"ם סופר, ברפורמים בתקופת גייגר ובמידת מה גם בהתנגדות לשוויון לנשים בימינו.
לשיטתם יש דרך אחת ואין בלתה.
מכיוון שיש לזרם הזה מונופול על היהדות בישראל וגם מעמד של לשון מאזניים בפוליטיקה המאבקים האלו בלתי נגמרים.
מי שהולך בדרכם הוא גם בדרך כלל חסר יכולת לקבל גישה שונה. עניין של תרבות נרכשת מגיל אפס.
יש כ''כ הרבה מה לומר על האנלוגיה הכוזבת והמופרכת - שנועדה לייצר טיעון טוב - בלא מעט חלקים בהודעה שלך, אבל בעקבות הסיפא של דבריך, דברי בלע ולא בפעם הראשונה, איבדת את הלגיטימציה כבר שיח בעיניי. שחרר שחרר ''חנה בבלי'' של הפורום אל תעשה עלינו רושם עם הידע הסלקטיבי שלך. החיים כבר לימדו אותי לזהות אנשים כמוך - חוזרים בשאלה שעזבו את הדת בטריקת דלת - שמסווים את שנאתם לדת ולממסד הדתי בפרט בסו קולד טיעונים 'מלומדים'. ואז כשאתה חוקר קצת אתה מגלה שאיזשהו עלבון צורב מטראומת ילדות בישיבה העביר אותו על דעתו...

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:08
על ידי ForeverRed
משעמם בפגרה. מאוד משעמם.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:10
על ידי גדי
אדום זקן כתב: אתה יכול לא להתחבר.
תעשה גם מה שבא לך.
אני רק אגיד לך שאני לא אדם דתי.
אין קשר בין תשעב באב לבין היותך דתי או לאו.
זו ההיסטוריה שלך.
ומי שלא יודע לכבד את זה שלא יתפלא עם עוד 100 שנה יקומו בעלי עסקים ויגידו "למה לסגור ביום השואה" "למה לכפות עליי יום שבכלל שייך למגזר האשכנזי"?
קצת כואב נכון? אבל זה בדיוק מה שיקרה.
תראה, אני מניח שעוד הרבה לפני יקרו הדברים שתיארת. למעשה זה כבר מתחיל היום. כפייה לא תעבוד כאן. מי שיחליט שיום מסויים לא שייך לא ולא מדבר אליו אז זה לא באמת ישנה לו אם הפיצוציה תיהיה פתוחה או סגורה.
לא צריך לחכות 100 שנה בשביל לראות את התהום הפעורה בחברה הישראלית.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:12
על ידי אדום זקן
גדי כתב:
תראה, אני מניח שעוד הרבה לפני יקרו הדברים שתיארת. למעשה זה כבר מתחיל היום. כפייה לא תעבוד כאן. מי שיחליט שיום מסויים לא שייך לא ולא מדבר אליו אז זה לא באמת ישנה לו אם הפיצוציה תיהיה פתוחה או סגורה.
לא צריך לחכות 100 שנה בשביל לראות את התהום הפעורה בחברה הישראלית.
אז זהו שהויכוח ביננו הוא עניין ההגדרה.
אני (שוב חוזר ואומר לא אדם דתי) אומר שאין קשר בין כפיה דתית לבין תשעה באב.
אתה טוען שזה חלק מכפייה וזה מהות הויכוח.
לצערי אתה צודק,זה יקרה עוד הרבה קודם.
אבל למה שנביע פליאה? הרי את חורבן הבית אנחנו כבר לא מעוניינים לזכור.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:17
על ידי אורי אדום בנשמה
גדי כתב:
אורי אחי,
כל אחד בוחר מה הוא לוקח מהמורשת שלו. למה קשה לקבל שלא כולם אותו דבר ולא לכולם אותו סט ערכים? לא מבין למה אין מקום לכולם כל עוד הם לא חותרים תחת הקיום האזרחי שלנו כאן.
גדי היקר,
אתה מקשיב לעצמך? לא מדובר פה בסט אמונות מיסטיות אלא בנטו עובדות היסטוריות!! לבא ולומר שכל אחד לוקח מההיסטוריה מה שבא לו, זה מגדיר מחדש את המושג עלבון אינטלקטואלי!!
אדום זקן כתב: אתה יכול לא להתחבר.
תעשה גם מה שבא לך.
אני רק אגיד לך שאני לא אדם דתי.
אין קשר בין תשעב באב לבין היותך דתי או לאו.
זו ההיסטוריה שלך.
ומי שלא יודע לכבד את זה שלא יתפלא עם עוד 100 שנה יקומו בעלי עסקים ויגידו "למה לסגור ביום השואה" "למה לכפות עליי יום שבכלל שייך למגזר האשכנזי"?
קצת כואב נכון? אבל זה בדיוק מה שיקרה.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:38
על ידי דר אדום בנשמה
אדום זקן כתב: אתה מדבר בבורות מוחלטת וזה הדבר הכי עצוב שיש.
ערב יום השואה וערב יום הזכרון הכל סגור,הכל!! ובצדק.
ט באב מסמל את חורבן הבית ונוהגים בו כמנהגי אבלות ממש לא יום כיפור,אם קצת תקרא ותעמיק תגלב שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ובכיפור לא.
אבל אתה כהרגלך יורה מבלי בכלל לדעת מאומה,רוכב על הגל.
וחוץ מזה מה רע בקצת להתחבר לשורשים היהודיים שלכם.
אז את הפאקן ילו סוגרים ב19:00.
אז לך תקנה סיגריות או חלב ב17:00
כולה ערב אחד.
ולמה לעשות הכללות על כל מי שצם שהוא כופה את הדת? איזה שטויות אילו בכלל??
ומה הקשר בכלל לללהט"ב??
תשעה באב היה מאז ומעולם כיום זכרון,זה שהפכתם אותו לכלי ניגוח בין דתיים לחילוניים מגעיל לא פחות מאותם דתיים קיצוניים שמרביצים לילדה עם מכנס קצר.
תלמדו לכבד.
לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.
הבנת הנקרא בבקשה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:45
על ידי South Boy
דר אדום בנשמה כתב:לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.
הבנת הנקרא בבקשה.
לא יודע מה הולך בבאר שבע אבל היום במרכז לא נתקלתי באף מסעדה או עסק סגור.
אם יש חנויות סגורות זה הכול מבחירה של הבעלים, אין אף איסור לסגור עסקים היום.
אין בכלל מה להשוות בין תשעה באב ליום כיפור, כמעט אי אפשר להרגיש היום משהו יוצא דופן.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:46
על ידי Totti
South Boy כתב:
לא יודע מה הולך בבאר שבע אבל היום במרכז לא נתקלתי באף מסעדה או עסק סגור.
אם יש חנויות סגורות זה הכול מבחירה של הבעלים, אין אף איסור לסגור עסקים היום.
אין בכלל מה להשוות בין תשעה באב ליום כיפור, כמעט אי אפשר להרגיש היום משהו יוצא דופן.
אתמול 98% היה סגור

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:48
על ידי אדום זקן
דר אדום בנשמה כתב:לא דיברתי על הערב אלא על הימים עצמם.
הבנת הנקרא בבקשה.
עוד יותר גרוע.
היום מי שסוגר זה מבחירה בלבד.
הבנת המציאות בבקשה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:49
על ידי South Boy
Totti כתב: אתמול 98% היה סגור
להבנתי הוא דיבר על היום, לא על ערב תשעה באב.
כמו שאמרתי קודם, בערב הכול היה סגור כמו שביום השואה ויום הזיכרון הכול סגור בערב, זה יום זיכרון לכל דבר וזה גם היחס של המדינה ליום הזה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:49
על ידי yedidel
נניח ולא רלוונטי ההשוואה ליום הזכרון/יום השואה.

השוואה הרבה יותר רלוונטית זה יום כיפור. למה לדעתכם שם לגיטימי לסגור ובתשעה באב לא? שני חגים דתיים יהודיים

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:51
על ידי Totti
אורי אדום בנשמה כתב:
גדי היקר,
אתה מקשיב לעצמך? לא מדובר פה בסט אמונות מיסטיות אלא בנטו עובדות היסטוריות!! לבא ולומר שכל אחד לוקח מההיסטוריה מה שבא לו, זה מגדיר מחדש את המושג עלבון אינטלקטואלי!!




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בהודעה שלך לגדי אתה מכריח אותנו להתעלם מכל פוסט עתידי שתעלה בנושא.
אתה מצפה ל-100% הבנה מאיתנו וכל מי שחושב אחרת ממך, אתה מוצא מילה נרדפת לטיפש כדי לתאר את דעתו.

אני מקווה שבסיפור הבא שתספר לתשעה באב או כל אלמנט דתי אחר, תשאר ללא אף תגובה. אתה פשוט לא פתוח לקבל דעות שונות משלך.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:54
על ידי South Boy
yedidel כתב:נניח ולא רלוונטי ההשוואה ליום הזכרון/יום השואה.

השוואה הרבה יותר רלוונטית זה יום כיפור. למה לדעתכם שם לגיטימי לסגור ובתשעה באב לא? שני חגים דתיים יהודיים
אם אתה כבר משווה בין דברים אז ההשוואה ליום כיפור פחות הגיונית מליום השואה/זיכרון.
ביום כיפור האיסור מהתורה הוא זה שהוביל ליום הזה, יש מי שבוחר להאמין שאלוהים ציווה על ישראל לצום ויש מי שבוחר שלא.
היום תבחר להאמין או לא, תבחר אם לצום או לא, אבל את העובדה שפעם היה בירושלים בית מקדש והוא נחרב לא תוכל לשנות, זה מאורע היסטורי שמציינים ואי אפשר לערער על התרחשותו. תפריד בין הקשר הדתי לקשר ההיסטורי של היום הזה.

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 13:57
על ידי yedidel
South Boy כתב:
אם אתה כבר משווה בין דברים אז ההשוואה ליום כיפור פחות הגיונית מליום השואה/זיכרון.
ביום כיפור האיסור מהתורה הוא זה שהוביל ליום הזה, יש מי שבוחר להאמין שאלוהים ציווה על ישראל לצום ויש מי שבוחר שלא.
היום תבחר להאמין או לא, תבחר אם לצום או לא, אבל את העובדה שפעם היה בירושלים בית מקדש והוא נחרב לא תוכל לשנות, זה מאורע היסטורי שמציינים ואי אפשר לערער על התרחשותו. תפריד בין הקשר הדתי לקשר ההיסטורי של היום הזה.
העלתי את זה מהנקודת מבט החילונית, שם יש אנשים שחורבן בית המקדש לא נתפס כאירוע להתאבל עליו.
השאלה מה פתאום קרה שהחוק בתשעה באב התחיל להציק לאנשים מסויימים(לדעתי קצת פחות אנשים מהרעש שזה עושה), ומתי זה יזלוג גם ליום כיפור למשל

Re: סיפור לתשעה באב.

נשלח: 22 יולי 2018, 14:05
על ידי אורי אדום בנשמה
Totti כתב: בהודעה שלך לגדי אתה מכריח אותנו להתעלם מכל פוסט עתידי שתעלה בנושא.
אתה מצפה ל-100% הבנה מאיתנו וכל מי שחושב אחרת ממך, אתה מוצא מילה נרדפת לטיפש כדי לתאר את דעתו.

אני מקווה שבסיפור הבא שתספר לתשעה באב או כל אלמנט דתי אחר, תשאר ללא אף תגובה. אתה פשוט לא פתוח לקבל דעות שונות משלך.
אוייש די לחמם.
ביטוי כמו ''עלבון אינטלקטואלי'' אינו דבר שאינו סביר או חורג מכללי דיון תרבותיים. ואיפה ראית שציפיתי להבנה כלשהי? והבנה על מה בדיוק? חסר רק באמת שנהיה זקוקים להבנה על דבר כ''כ אלמנטרי.